TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI SWOT ANALİZİ
Programın Güçlü Yanları
- Çağdaş, öğrenci merkezli, yaparak-yaşayarak öğrenmeyi ve güncel bilgileri sunmayı temel alan bir eğitim anlayışına sahip olması,
- Uygulamaya yönelik eğitim anlayışıyla öğrenmeyi sağlamlaştırması,
- Mesleki bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemesi,
- Akademik personellerin farklı uzmanlık alanlarında uluslararası yetkinliğe sahip olması,
- Akademik personellerin uzmanlık alanlarında nitelikli eserler yayınlaması ve projelerde yürütücü ya da araştırmacı olarak görev alması,
- İç ve dış paydaşlarla güçlü ilişkilerin bulunması,
- Uluslararası ve ulusal düzeyde ikili anlaşmalara sahip olması ve öğrencilere değişim programlarından yararlanabilme fırsatları sunması,
- Eğitim Fakültesi bünyesindeki farklı bölümlerde çift anadal yapabilme imkânı sunması,
- Mezunlarının özel ve kamu kurum-kuruluşlarında istihdam ediliyor olması.
- Araştırmacı ve sorgulayan bir öğrenci profili oluşturması.
İyileştirilmeye Açık Yanları
- Lisans dersliklerinin fiziki imkânlarının uygulamalı ve teorik dersler için yeterli olmaması,
- Teknolojik altyapı yetersizliği,
- Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması,
- Öğretim elemanı sayısının az olması,
- Lisansüstü programın olmaması,
- Ulusal ve uluslararası etkinliklerin az olması.
- Uygulamalı derslerin yürütülmesi için iç dizaynı yapılmış ve gerekli materyaller ile donatılmış olan bir sınıfın olmaması.
Fırsatlar
- Programı tamamlayan öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığına, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına, Belediyelere bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında çalışma imkânı bulunmaktadır.
- Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğretmen adayları ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı), veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda yurtiçi ve yurtdışında bulunan lisansüstü programlarda öğrenimlerine devam edebilmektedirler.
- Akademik çalışmalar yaparak üniversiteler bünyesinde de öğretim elemanı olabilirler.
Tehditler
- Mezun izleme çalışmalarının yetersizliği,
- Formasyon neticesinde okul öncesi eğitimi anabilim dalı harici lisans programlarından mezun sayısının artması ve buna bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığına, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına, Belediyelere bağlı resmi ve özel kurumlarda istihdam oranının azalması,
- Okul öncesi eğitimin henüz zorunlu eğitim kapsamına alınmamış olması.