TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI PROGRAM KAZANIMLARI
NO |
PROGRAM KAZANIMLARI |
1. |
Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilme ve çocuklarla sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2. |
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye ve hukukun üstünlüğüne inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
3. |
Çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir. |
4. |
Okul öncesi çağdaki çocukların bilişsel, psiko-sosyal, duygusal, bedensel, ahlaki gelişim, öz bakım becerileri, dil, cinsel gelişim, sağlık özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5. |
Okul öncesi eğitimiyle ilgili farklı yaklaşımları, modelleri, politikaları, çağdaş kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgileri bilir, bu bilgileri uygulama becerilerine sahip olur. |
6. |
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili genel kültür ve pedagoji bilgisine sahip olur; çağdaş öğretim yöntem- tekniklerini, ölçme- değerlendirme yöntemlerini bilir. |
7. |
Okul öncesi dönemde gelişim problemi olan çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları okulda ve evde destekleyecek uygulamaları yapar. |
8. |
Eğitim ve öğretim süreçlerini etkin bir biçimde planlar, uygular ve değerlendirir. |
9. |
Okul öncesi dönem çocukların fen, matematik, müzik, oyun, sanat, drama, Türkçe dil ve okuma -yazmaya hazırlık becerilerini destekleyecek etkinlikler hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
10. |
Çocukların bireysel özelliklerine ve gereksinimlerine uygun etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar. |
11. |
Çocuklukların gelişim özellikleri, ilgi, gereksinimleri, çevresel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak fırsat eşitliğine uygun, çocukları ilkokula hazırlamayı hedefleyen eğitim-öğretim planları hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
12. |
Milli, manevi ve evrensel değerleri ve sosyal becerileri çocuklara kazandırır ve alanına yansımalarını yorumlar. |
13. |
Okul öncesi öğrenme ortamlarında kullanılacak, gerekli materyalleri, bilişim araçları ve iletişim teknolojilerini bilir ve etkin biçimde kullanır. |
14. |
Çocukların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme becerilerini geliştirmesine olanak sağlayan öğrenme ortamları ve süreçleri planlar, uygular ve değerlendirir. |
15. |
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun çocuğu tanıma ve değerlendirme araçlarını hazırlar, kullanır ve değerlendirir. |
16. |
Eğitim -öğretim etkinliklerinde ve uygulamada karşılaşılan sorunları çözmede bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve ilgili kişilerle, kurum ve kuruluşlarla, meslektaşları ile işbirliği yapar. |
17. |
Sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla etkin ve yapıcı sınıf yönetimi stratejilerini kullanır. |
18. |
Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken mesleki ve genel özellikleri bilir. |
19. |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur. |
20. |
Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder |
21. |
Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği, yönetim bilgisi ve becerisine sahip olur. |
22. |
Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirlikleri yapar, aile eğitim programları ve aile katılım etkinlikleri hazırlar. |
23. |
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur. |
24. |
Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar. |
25. |
Sosyal ve mesleki yaşamında bir yabancı dili temel düzeyde bilerek alanındaki bilgilere ulaşır. |