Program Kazanımları

 

TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI PROGRAM KAZANIMLARI

NO

PROGRAM KAZANIMLARI

1.

Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilme ve çocuklarla sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.

2. 

Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye ve hukukun üstünlüğüne inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.

3.

Çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.

4.

Okul öncesi çağdaki çocukların bilişsel, psiko-sosyal, duygusal, bedensel, ahlaki gelişim, öz bakım becerileri, dil, cinsel gelişim, sağlık özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.

5.

Okul öncesi eğitimiyle ilgili farklı yaklaşımları, modelleri, politikaları, çağdaş kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgileri bilir,  bu bilgileri uygulama becerilerine sahip olur. 

6.

Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili genel kültür ve pedagoji bilgisine sahip olur; çağdaş öğretim yöntem- tekniklerini,  ölçme- değerlendirme yöntemlerini bilir.

7.

Okul öncesi dönemde gelişim problemi olan çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları okulda ve evde destekleyecek uygulamaları yapar.

8.

Eğitim ve öğretim süreçlerini etkin bir biçimde planlar, uygular ve değerlendirir.

9.

Okul öncesi dönem çocukların fen, matematik, müzik, oyun, sanat, drama, Türkçe dil ve okuma -yazmaya hazırlık becerilerini destekleyecek etkinlikler hazırlar,  uygular ve değerlendirir.

10.

Çocukların bireysel özelliklerine ve gereksinimlerine uygun etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.

11.

Çocuklukların gelişim özellikleri, ilgi, gereksinimleri, çevresel ve kültürel özelliklerini dikkate alarak fırsat eşitliğine uygun, çocukları ilkokula hazırlamayı hedefleyen eğitim-öğretim planları hazırlar,  uygular ve değerlendirir.

12.

Milli, manevi ve evrensel değerleri ve sosyal becerileri çocuklara kazandırır ve alanına yansımalarını yorumlar.

13.

Okul öncesi öğrenme ortamlarında kullanılacak, gerekli materyalleri, bilişim araçları ve iletişim teknolojilerini bilir ve etkin biçimde kullanır.

14.

Çocukların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme becerilerini geliştirmesine olanak sağlayan öğrenme ortamları ve süreçleri planlar, uygular ve değerlendirir.

15.

Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun çocuğu tanıma ve değerlendirme araçlarını hazırlar, kullanır ve değerlendirir.

16.

Eğitim -öğretim etkinliklerinde ve uygulamada karşılaşılan sorunları çözmede bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve ilgili kişilerle, kurum ve kuruluşlarla,  meslektaşları ile işbirliği yapar.

17.

Sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla etkin ve yapıcı sınıf yönetimi stratejilerini kullanır.

18.

Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken mesleki ve genel özellikleri bilir.

19.

Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.

20.

Okulöncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder

21.

Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği, yönetim bilgisi ve becerisine sahip olur.

22.

Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirlikleri yapar, aile eğitim programları ve aile katılım etkinlikleri hazırlar.

23.

Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

24.

Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar.

25.

Sosyal ve mesleki yaşamında bir yabancı dili temel düzeyde bilerek alanındaki bilgilere ulaşır.